Sep 8, 2010

Sujudku!

Sujukku di 1/3 malam
menghadap kekasih hakiki
memohon pelbagai hajat & ampunan
di malam ramadhan al-mubarak


Habis sahaja bulan mulia itu
aku tetap bersujud di 1/3 malam
bulan itu bulan ibadat bukan bulan adat
namun ku bersyukur Engkau temukan aku dengannya lagi

Ya,bulan Rahmat Engkau itu
Bulan ketagwaanMu itu ya Rabbi
Aku gembira berjumpa dengannya
tetapi aku sedih kerna Engkau tarik balik nikmat bulan itu

walaupun 30 hari waktunya
Aku tetap bersyukur ya Allah
Namun, aku tidak puas
bagi mendapatkan ketaqwaan serta rahmatmu ya Rahman

Aku mohon
Engkau temukan aku lagi dengan bulan itu
dengan harapan
bagi mendapatkan rahmatanMu
di malam lailatulqadar

Sungguh,
ku merasakan baru semalam
ku menyambut bulan ramadhan
dan hari ni
hari terakhir dalam bulan itu

Begitu pantas masa berlalu
ibarat pantasnya kekasihmu naik ke langit bertemumu Ya Rabbi
Tetapi ia lebih pantas dari pantasnya bulan ini
Namun,ku bersyukur dalam kepahitan

Sujudku akan berterusan
ibarat setiap bulan adalah bulan ramadhan
Semoga Allah menetapkan hatiku
di bawah cahaya RahmatMu ya Rabbi

Ameen Ya Rabb!

No comments: