Jun 14, 2010

AkU SaYaNG SaHaBatKu...!!

Sahabat...!!
Aku rindu korang kerana Allah..
Aku sayang korang kerana Allah..
Aku bersahabat dengan korang semata-mata hanya kerana Allah..

Sahabat....!!
Aku rindukan saat kita bersatu di medan Jundi..
Aku rindukan saat kita sama-sama mengikat janji..
di hadapan Murabbi..
Aku rindukan saat kita sama-sama menyelami pahit,manis
tika mentarbiyyahkan diri..

Sahabat....!!
Aku sedih..
Aku ingin korang bersama-samaku...
Membawa matlamat serta Fikrah yang satu..
Mengharungi segala mehnah & tribulasi di Medan itu...

Sahabat..!!
Janganlah korang bersedih..Janganlah Korang keciwa...
Aku turut merasainya..
Pedihnya luka dihati..
hanya Allah yang Mengetahui..

Sahabat..!!
Kuatkan semangatMu...
kuatkan AzamMu...
Aku tetap bersamaMu...
Didalam segala hal dan juga perkara...
Aku tetap bersamaMu...
Itu janji Aku..!!

Ya Allah..
Aku sayang sahabat-sahabatku...
Kerana mereka..
Aku menemui CintaMU...
kerana mereka...
Hatiku bergetar...apabila menyebut namaMu...

Ya Allah..
satukanlah kami di Jalan Jihadmu...
Jangan Pisahkan kami...
Aku Kuat KeranaMU,ya Allah.
Dan aku kuat kerana Adanya sahabat-sahabatku itu..!

Ya Allah...
dengan CintaMU...
Engkau kurniakan aku sahabat seperti Mereka..
Yg sentiasa memahamiku..
yg sentiasa menasihatiku...
yg sentiasa mengingatkanku kepada MU..
Ya Rabbul'Izzati..!

Sahabat...!!
aku sayang sgt2 dengan korang semua...
Tolong!!!
Jangan bina 'gate' antara kita...
aku bencikan Assobiyyah...!!
Dan korang juga mengetahuiya~

Tolong sahabat....!
Aku sayangkan korang sgt2..
aku rindukan korang sgt2...
Janji dengan aku...
Dimana jua kita ditempatkan...
hati kita tetap bersatu...
Bersatu membawa matlamat serta fikrah yg satu...
Ke arah Islam Yg lebih cemerlang & Gemilang!!!

Ya Allah,
Tatkala bahang mahsyarMu Menjilat Tubuh,
Izinkan kami sama-sama berteduh,
Tatkala MizanMu Teliti Mengira,
Beratkan neraca atas setiap jasa,
Naungi kami disana..

Berkat kasihMU Semata,
andai aku layak ke SyurgaMU,
aku Pinta,
Sahabat-sahabatKu ini Bersamaku.
Ameeenn Ya Robbal'alameen!!!

TAKBIR!!! ALLAHU AKHBAR!!!

2 comments:

Haulid Al-Hararr said...

pandainya berpuisi...

bila baca sjak ni teringat satu lagu nyanyian suhaimi - kesekian kali..penah dengar?

Srikandi Abi. said...

Syukran alaika..^^,
puisi yg penuh isi tersirat..kui3

em xpenah dgr pun..xpe,t ana search kt Youtube..hee~