May 31, 2010

HaTiKu MeRinTih MeNaHan CembuRu..!!!


Bismillahirrahmanirrahim....!!!

Hatiku bergocak utk melaungkan PASAKAN JIHAD!!!!! NAHNU ANSORULLAH!!!

Ye, hati ana merintih menahan cemburu dgn sahabat yg b'peluang melangkahkan kakinya di medan Jihad dan berjaya memperoleh segulung Ijazah Mati Syahid..!! anda tak cemburukah..??? mendapat ganjaran syurga di akhirat kelak...????

Didalam firman Allah Ta'ala yg bermaksud
“Maka sesiapa yang menerima kitab amalnya dengan tangan kanannya, maka ia akan berkata (dengan sukacitanya kepada sesiapa yang ada di sisinya): ` Nah! bacalah kamu Kitab amalku ini!, “Sesungguhnya aku telah mengetahui dengan yakin, bahawa aku akan menghadapi hitungan amalku (pada hari yang ditentukan)!”, maka tinggalaah dia dalam kehidupan yang senang lenang lagi memuaskan, Di dalam syurga yang tinggi (darjatnya). Buah-buahannya dekat untuk dipetik, (masing-masing dipersilakan menikmatinya dengan dikatakan): “Makan dan minumlah kamu makanan dan minuman sebagai nikmat yang lazat dan baik kesudahannya, dengan sebab (amal-amal soleh) yang telah kamu kerjakan pada masa yang lalu!” Surah Al-Haqqah ayat 19-24.

Ketika ana di medan Teori bersama sahabat2 seperjuangan... kami merasakan 'RUHUL JADID' hadir dlm jiwa2 kami... Kami rindukan SYAHID!!! Ana tertanya2 bilakah diriku akan melangkahkan kaki ini ke Dunia Reality setelah kami diasah di Medan Teori.. Ana menyatakan dalam Hati..insyaAllah suatu hari nanti..!! Ana berkongsi keinginan ini dgn sahabat baik ana..beliau juga rase tidak sabar utk melangkah ke DUNIA REALITY..!! aaarggghhh.... sudah mantapkah imanku ketika itu.....????? ya Allah bantulah kami dalam memartabatkan agama MU....ammmeeeeennn!!!!...

Tapi Itu bukan persoalannya.. persoalannya sekarang..sejauh mana anda memainkan peranan anda sebagai seorg Muslim...??? apakah anda juga ingin menjadi @ menyokong perbuatan YAHUDI Israel Laknatullah...??? bukalah matamu wahai orang-orang Muslim sekalian...

Firman Allah Ta'ala telah menyebut :-
(Sesudah kamu - wahai Muhammad dan pengikut-pengikutmu - mengetahui tentang kerasnya hati orang-orang Yahudi itu) maka bolehkah kamu menaruh harapan bahawa mereka akan beriman kepada seruan Islam yang kamu sampaikan itu, padahal sesungguhnya telah ada satu puak dari mereka yang mendengar Kalam Allah (Taurat), kemudian mereka mengubah dan memutarkan maksudnya sesudah mereka memahaminya, sedang mereka mengetahui (bahawa perbuatan itu salah)?” Surah Al-Baqarah ayat 75.

Mereka mengikut ajaran Kitab Talmud dan dipercayai kitab itu menyatakan "Sesape orang yahudi dapat bunuh umat islam,mereka akan memperolehi ganjaran yg besar" dan kerana itulah YAHUDI ISRAEL KEJAM!!!! Lagi kejam dari Binatang....yg tiada langsung sifat kemanusian!!! MasyaAllah~

Jadi apa peranan kite sebagai seorang mukmin @ muslim....??? ye.. mendoakan mereka... dan meninggalkan segala maksiat agar doa kte dimakbulkan Allah!!! Ketahuilah Doa itu senjata bg orang Mukmin.

Di dalam kitab Allah ade menyebut :-

"Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada inereka): Sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka): Aku perkenankanpermohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepada-Ku maka hendaklah mereka menyebut suruhan-Ku (dengan mematuhi perintah-Ku), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul." (al- Baqarah ayat 186)

Allah s.w.t. menyebut lagi :-
"Dan apabila seseorang manusia ditimpa kesusahan, menyerulah Ia kepada Kami (dalam segala keadaan), sama ada Ia sedar, berbaring atau duduk ataupun berdiri; dan manakala Kami hapuskan kesusahan itu daripadanya, ia terus membawa cara lamanya seolah-olah dia tidak pernah merayu kepada Kami memohon hapuskan sebarang kesusahan yang menimpanya (sebagaimana ia memandang eloknya bawaan itu)" .(Surah Yunus ayat 12)

Jadi, tak guna jika kita duduk hanya untuk mengutuk,mencaci mereka tapi kita tidak memainkan peranan kita sebagai seorang Muslim. Iaitu mendoakan keselamatan serta kemenangan buat UMAT ISLAM yg sggup bergadai nyawa di medan Jihad GAZA...!!!

Sedarkah kita..?? Konvoi yg dibawa bukanlah konvoi tentera tapi konvoi damai semata-mata. Mereka bukan bawa alatan senjata,Ia konvoi penyambung nyawa..tetapi YAHUDI ISRAEL PENIPU,mereka menyatakan konvoi tersebut membawa alatan senjata.. padahal penuh dgn bungkusan ubat-ubatan..Allah lebih mengetahui akan sesuatu...!!!

Masih terlintas di ingatan ana apabila rombongan Rasulullah cuba ditahan dalam perjalanan untuk umrah. Rombongan Rasulullah ialah rombongan damai. Tiada senjata atau tujuan membuat serangan selain ibadah kepada Allah. Namun apabila berita Saidina Usman dibunuh, para sahabat lantas berbaiah menuntut bela. Namun akhirnya kuffar itu mengalah setelah mendengar semangat dan daya juang para sahabat.

[Sedikit persamaan boleh difahami dari kisah rasulullah, ia tak serupa...hakikat pengajarannya tetap besar nilainya]


Jadi ape tunggu lagi...??? marilah kte sama-sama menembak doa dari MALAYSIA FOR PALESTINE....!!! Selitkan doa qunut Nazilah dalam setiap solatmu......!!!

"Wahai orang-orang Yang beriman, kalau kamu membela (ugama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu" [Muhammad ayat 7].

hidup hidup,hidup islam!!! hancur hancur,hancur zionist laknatullah!!! TAKBIR!!!! ALLAHUAKBAR!!!!!


Ingatlah,

PERJUANGAN MERUPAKAN SEBUAH RANTAI YANG PANJANG...BUKAN KITA YANG MEMULAKAN DAN MENGAKHIRKAN RANTAI TERSEBUT...TETAPI KITA MENERUSKAN RANTAI TERSEBUT....SESUNGUHNYA PERJUAGAN ITU PAHIT KERANA SYURGA ITU MANIS...!

Ya Rasulullah....Kami rindukan syahid!!!!

video
Please stand up ya MUJAHIDIN...!!!

May 27, 2010

KaU SaHaBat KaRibKu..!!!

Assalamu'alaikum w.b.t.

Alhamdulillah..Maha suci Allah..! aiwah...antum/antunna sihat...?? ana harapkan sume sihat2 lah ye... b'syukur atas segala nikmat yg telah dikurniakan kpd kita. InsyaAllah..[^^,]Senanye xtw nk cite sal ape...?? tp terlintas difikiran ana.. nak berkongsi sesuatu dgn antum sume.. xpelah..same2 kte m'koreksi diri kte balik.. okeh..?=)

Pernah tak anda rase geram dgn seseorg..atau benci akan seseorg.. kalo org sebut sal die je..anda lgsung xnak dengar...?? atau da benci sgt2la..smpai die minta maaf pn, anda lgsung xpedulikan die..??huhu penah x..?? tp biaselah 2.. klo xde sifat marah @ geram akan seseorg, xnormal namenye..hehe ana penah post something kt FB seperti ini :-

"Maafkanlah kesalahan seseorg itu sekirenye sebesar Gunung Everest skalipOn...kite ni hanya insan yg biase...yg tiada hak utk mendemdami sesiapa...sdg Nabi pun m'ampunkan umatnya...huhuhu"

Pas2,banyakla komen yg ana dpt seperti tidak puas hati dgn diri ana sendiri..hatta sahabat ana yg kt Jordan pn perasan akan hal itu... haiih~ ana pun tak tahu sbb ape..?? xpelah... ana xkisah pn org len nk pk ape..?? cume, ana sndiri yg tahu siapa diri ana. Ana terime je org nk fitnah ana bukan2...da biaselah katekan..haha

Ana teringat hadis Rasulullah yg b'bunyi :-

"Tidak Sempurna iman salah seorang daripada kamu sehingga kasih ia kepada saudaranya sebagaimana dia kasih kepada dirinya sendiri" [Hadis Riwayat Bukhari & Muslim]

Cume ana nk pesan 1 je.



"Wahai Orang2 yg beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (utk menentukan) kebenarannya, Supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dgn perkara yg tidak diingini, dgn sbb kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yg telah kamu lakukan..! [Al-Hujurat : 6]

Alhamdulillah...selepas beberapa hari kejadian tu b'laku, sahabat ana yg mengOmen 2, minta maaf balik kat ana.... sebelum 2 mmg sedihla.. sbb ana aggp die sahabat sejati ana.. tp die sndiri xpercayakan ana..huhu tp b'syukur sgt2 sbb Allah kembalikan sahabat sejati ana tu... give thanks to Allah [^^,]

Tapi ana xpenah sekali aggp seseorg tu musuh ana.. walau sebesar mane pn fitnah die terhadap ana.... Kat sekolah menengah dulu ana selalu digelar LURUS!! sbb ape..?? sbb ana biarkan je org dok mengata ana... dok mengutuk ana.. sehingga Bestfren ana sndiri cakap.. " Ko ni Lurusla ili...ko biarkan je diowg buat mcm 2 kt ko..??" "alah...biarlah diowg.. dah perangai diowg mmg cm2,nk wt cne agi" balas ana balik. hmm.. tak tahulah ana nk ckp cne...?? ana xkisah pun korg nk ngutuk diri ni... Kalo betol ape yg korg ckp 2, ana minta maafla.. klo xbetol bek diam je kan..?? heee~ cool r beb... small matter la bnde ni sume..kui3

Ana teringat pula pd Firman Allah yg ni :-


Tolaklah (kejahatan yg ditujukn kpdmu) dgn cra y lbih baik,
apabila engkau b'laku demikian maka org y menaruh rasa p'musuhan t'hdpmu,
dgn serta merta akn m'jd seolah2 seorg sahabat karib!
[Fussilat:34]

Memang tak dinafikan..mule2 tu mmg akan rase geram...pastu marah sesangat... bila t'ingat firman Allah ni.... Jiwa ni cool balik...Fuhh...alhamdulillah..[^^,] Tapi sahabat karib ana 2..smpai skang asyik b'hati2 je bile nk b'kawan dgn ana.. pernahlah haritu die tnye kt ana [by SMS]...

"Ili, kau masih marah kat aku ke...???"

Ana langsung xrase marah kt die... Kite bersahabatla kerna Allah... pasti tenang je hidup kite.. dan setiap kenangan yg kte nikmati bersama akan tersemat sentiasa.. Mgkin, die musykil sbb die sllu bg msg kate2 time ana kt sabah haritu... Tp almaklumlah.. ana ni jrg nk balas msg org..klo ade pn time btol2 free lah..hehe kekadang bler dok umah ni..ibu ajak kua pun..bukan ana bawak handphone pun.. berlenggang je..haha smpai je umah,tengok2 inbox da full..huhu Tapi time pi sabah haritu.. kalo time siang mmg bz giler..sbb tu ana sllu men FB time waktu malam je.. itu pn sometimesla...hee~ sori beb..[^^,]

Dalam berkawan...kte akan jumpa pelbagai jenis kawan.. ada yg mengembirakan and ada juga yg melukakan..huhu kalo bab kawan, ana mmg xsuke memilih... xkisahla die pakai tudung labuh ke xpakai tudung ke..?? asalkan berkawan.. tp ana keciwa kalo ada kawan yg sggp tikam dari belakang..huu~ tp itu la lumrah bila berkawan ni... ana mmg syg sgt dgn kawan2 ana.. penahla ana kena tipu mati-matian.. smpai pecah tembelang kt depan ana pun die still xnak ngaku..huhu Tp yg paling sedih,ana da aggp die mcm kawan karib ana.. kami makan sesama..pastu story same2... tetibe tak sangka die tipu ana mcm 2... terkejut gakla roomate ana ckp story tu juz tipu je.. xpenah terjadi pun..huuishh..sume org da tau bende tu tipu tp ana bwu tau time 2..adeh... kaku sebentar..hohO

Ramai gak kawan2 xkasi ana kawan dgn die... tp ana still aggp die kawan ana smpai bila2..ana xpandai bermusuh ni... nk kawan..kawanlah.. xnak kawan sudah...!! XKISAH POWN..hehe.. tp xsedap hati gakla bila jumpe je masam muke..??huhu xsukenye... alhamdulillah ana ni peramah senanye..hehe tegurlah cam biasa n dah bley kawan seperti biase..tp kawan2 yg len nasihatkan supaya lebih berhati2..=.= Smpai kakak senior sllu nasihatkan ana, jgn suke p'cayakan ckp org...huhu ntahla,ana takde kuasa utk menghukum org... cume,doa ana hanya die boleh berubah sahaja..n bahgia didunia dan akhirat..!!ameeenn....!!!

Mungkin ana gagal utk menjadi kawan yg baik utknya.. itu persepsi ana lah.. tp persepsi die ana tak tahu.. masing2 ada pandangan masing2... kan..??hehe yg penting cool je k... bende yg lepas biarlah lepas...jgn dibuka lagi buku yg sudah lama.. nnti hancuss semuanya..huhu tp apepun ana masih bersyukur dikurniakan beberapa org sahabat yg percaya akan diri ini... yg tahu perangai ana mcm mane.. n sentiase m'cube utk memahami antara 1 sama lain.. ya Allah.. b'syukur sgt2.. Terima kasih yaAllah... dgn CintaMU kau kurniakan kpdku sahabat seperti mereka....Mereka adalah sahabat karibku!!!

Akhir kata.. kite bersahabatlah kerna Allah... pasti marah didalam hati kita tidak kekal lama... dan ingatla..sume manusia pasti ada kelemahannya.. cume kite kena terima segala kelemahan & keburukan yg ada dalam diri die..mana tahu, die pun menerima kte seadanya..Nobody is PerFect..and I'm also not Perfect!!! Jadi, Mari kita sama2 memaafkan antara satu sama lain... Allah lebih menyayangi hambanya yg suke memaafkan org lain..ingat tu..hehe Kalo rase marah sgt atau geram sgt..amik wudu' cepat2 k...insyaAllah..marah kte akan lega...[^^,]

الصبر من الإيمان
"Sabar Itu Separuh daripada Iman"


~Wallahu'alam~

May 24, 2010

HaRiKu DiIsi DgN CinTa MuRaBbi..!!

Assalamu'alaikum w.b.t.

Alhamdulillah...ade shja cerita yg suke utk ana kongsikn b'sama dgn antum sume... sbb ape ana letak post kali ni "hariku diisi dgn Cinta Murabbi"...??? sbb bila kte b'ukhuwah kerna Allah..kite akan rse manisnye cinta Allah dan juga Rasulullah...(Cinta MuRabbi).

Selesai je Program... kami p mandi di BUKIT WANG.... ana pun xphm knpa dinamakan Bukit Wang... tp xbyk wang pUn..hehe bnyk org buat maksiat adalah....hohO... tp ade diantara kami ( muslimat) yg xmndi sungai... sbb xde tmpt yg stretegik... kui3.. nk dgr cite kami disana... ha... dlm p'jalanan utk m'cari tempat yg stretegik... bnyk kejadian yg kami tgOk.. kami mngucap pnjang je semasa dlm p'jalanan..astagfirullahal'azim... dlm sungai pun ade yg buat maksiat.. ish3.. Kami hanya sempat menundukkan pandangan (Ghadhdul Bashar) sahaja... kami pun b'cakap dgn sesama kami.... " bnyakknye Mad'U kte kat sini...." tp nk buat mcmmne..?? hanya b'doa agar mereka insaf jela...huhu Pesanan ana 1 je...

لا تقرب الزنا
"Janganlah Kamu mendekati Zina"

Tapi en..kekadang kami saje je nk kaco daun... saje b'borak dpn2 diowgla..hihi dahla kami dtg sane sumenye pelik tgOk kami..mne xnye..sumenye pakai tdung labuh...pas2, sepanjg p'jalanan kami ade je yg bg salam.... isk3 xde keje agaknye depa ni..huhu ana suke amik pic2 mereka yg tgah b'2an ni... kdg2 mereka nmpk, ana amik gambar mereka.. tp ana buat xtahu je...hoho.. agipun kan... xde tmpt stretegik la utk muslimat nk b'mandi manda... so,sahabat2 ana yg xmndi sungai 2... b'jalan2 lah meredah hutan... ana suke masuk hutan... mcm2 jenis pokok yg kte dpt kenal au.. ha... sahabat ana, Nazifah.. ajak ana m'daki tngga kt atas bukit sane 2... kami pun nekla.... pas2,kami msuk sane..msuk sini..hehe nsib bek xsesat... akhirnye.. kami trun jugak kt tmpat masuk td... dahla ana ni geli dgn pacat..haha tp redah jela hutan ni... iAllah xde pape... kesian sahabat ana yg 2 owg ni.. asyik kne pacat je...huhu xpelah bek utk kesihatan.. pacat ni,die hisap darah kotor au... tp 2lah.. kbynkn dri kite geli..pas2, akan m'yebabkan kte rse gatal je... agak b'kesan jugakla tanda die hisap 2..kui3

Pas2,da borink diowg berendam.... kami pun blik menuju ke Bas... lega rasenye masuk bas.. lega dri sakit mata... tgOk maksiat bnyk sgt...adehh....huhu Pastu...kami terus balik Motel.. Motel ni cam Hotel la... tp klo kt kedah pgl Motel... em ana rse time 2 msih awal agi... lpas sahabt len selesai solat... kami pun b'jalan menuju ke RFC.... dkt je dgn Motel kami... yg bestnyer... kami b'kongsi duit beli makanan.. pastu mkn same2... indahnye ukhuwahfillah itu... langsung xb'kire... sprti kte dgn adik beradik Ori... tp xtwla klo antum sume dgn adik beradik sndiri pn nk b'kire...hehe Wallahu'alam~

Seronoknye bila dpt b'kumpul semula.... asyik nk t'gelak je.. dahla mereka sume ni suke wat lawak...lagi2..klo saeng Ganu... cre kecek depa pun dah lawak...haha klo ana kecek lagila kelakar..keh3... haiih~ asyik gelak je kami...dari bgn tido (pagi) smpai nk tido (malam) asyik tergelak je..hehe Astagfirullahal'azim... gelak2 jugak.. tp kte kne ingat Allah itu sentiasa ada utk memerhati kelakuan kite...[^__^]



Keesokkan harinye.. kami p derak ke PERLIS plop....
pg2 lagi kami da kne masuk gua... nak tau gua ape..?? GUA KELAM...tau x..?? alah, tempat cite "Jangan Pandang Belakang Congkak" berlakon 2...hihi kt situla..ha... tp b'syukur sgt sbb kt c2 xramai yg b'2an...huu~ kami msuk gua.. jumpe agi gua kt dlm2 2.. tp tggi jugakla... xley nek.. juz ley nmpk je..kui3.. tp xdelah dlm sgt gua 2...kami jumpe mcm2 jenis binatang... pas2, kelawar pn ade.. tp tgah tido..hehe lepas melepasi gua 2...kami jejalan kt taman die.. kt c2 ade sungai.. mata air pn ade.. tp muslimin je mandi.. keje kami b'gambar jela...hehe
Lagi 1 yg menarik perhatian kami en.. Ulut bUlu BerBulu Tebal.. ya Allah, tebal sgt... pastu gemOk plak 2... mesti gatal gler... mksud ana.. klo t'sentuh ulat bulu 2... mesti gatal abisla... adeh... kne b'hati2 gak jln kt c2.. sbb Ulat ni merata ada au.. kt pokok pn ade...ish3.. dasaatt...hehe Indahnye ciptaan Allah...hebbat bukan..?!!!

Lepas 2... kami cpt2 nek bas.. utk menunaikan solat Jumaat.. tp utk muslimin jela.. muslimat nk solat jumaat sekali bley.. tp hukumnye harus je..em.. klo nk solat pn.. xde ruang bg muslimat...huhu lps selesai solat jumaat,giliran muslimat pula tok solat zohor... stlh sumenye selesai.... kami b'gerak ke PADANG BESAQ plak... Kt sne cam RANTAU PANJANG.... mcm2 ade.... tp en..kami xtw nk shoping ape..?? hehe ana shoping Kepok2 je... 3 RM10... pas2, ad shbt shoping Pokok plastik tok dihias kt umah.... best2.. sesape yg dok Timur 2.. jgn riso nk kecek kt sne.. sbbnye.. kt sne dkt dgn Tailand gak... so, depa pun pandai kecek kelate gOk kut..ngeh3

Penat bona b'jalan kt sne... sakit kaki gakla dibuatnye... sbbnye pnjg sgt kedai die... bukan setakat kt depan je kedai die... kt belakang2 pun ade au..huhu yg pling t'tarik kt sne en... brg kemas la..haha murah2 belaka.. cam zhulian la.. ana pn beli.. beli 1 je.. dah lame tgn ni xdihiaskan dgn Gelang Cantik..kui3 mne xnye.. ibu ana adelh belikan ana gelang mas putih tp da putus.. dasyat x ana..?? huhu ana ni kasaq senanye..pas2 gelang 2 plak halus je... pakai2 putusla..hmm smpai skang xganti2 agi... malas..haha tp ana simpan agi smpai skang... ngadu kt ibu gelang da putus.. tp ibu pn da paham da dgn perangai ana.. hehehe.. gelang mahal 2.. tp ana suke pakai gelang yg murah2.. klo putus xterasa sgt pun..hohO



Dah habis b'shoping... kami p makan kt KUALA PERLIS... makan laksa...wah..sedapnye... tp en..sume kekawan ana makan cepat...ana je yg lmbt habis makan....huhu nsib bek xkena tinggai...adehh... yg paling best.. ade org belanje ana makan laksa aritu...kui3.. Thanks Hanis Waheeda... coz sudi belanje...hehe After that...kami balik mula ke MOTEL... malam 2 cdgnye nk p makan seafood mule2... tp sebahagian sahabat2 nk p tgOk KARNIVAL QURAN kt SMKAK...skola yg kami wat program aritu.. akhirnye, setiap perncangan ade hikmahnye... last2 kami p jugak jumpe adik2 kt SMKAK smbil2 tgOk KARNIVAL QURAN kt sne... sian kt ana lah xde adik2..haha tp t'haru tgOk adik2... menangis bila kami dah nk b'pisah dgn adik2... kakak2 fasi pun same...huhu itulah dinamakan Ukhuwah fillah... ikhlas dlm b'kongsi kasih syg...[^^,]..

Lepas melepaskn kerinduan kt adik2... kami p makan SEAFOOD plak di KUALA KEDAH... wah... sedapnye... ade sotong goreng.. Ikan Bakaq... kerang bakaq... Tomyam pn ade gak..ya Allah memg nikmat gile la malam 2... tp makanan muslimat xdpt dihabiskan..akhirnye muslimin jugak yg habiskan...hehe smpai menjilat jari diowg makan..kui3.. yg paling lucu ana rse... time nk nek bas 2.. masing2 pgg perut masing2..haha Perut t'lampau kenyangla dikatekan...ngeh3...
Keesokkn harinye plak... ha.. time ni ramai yg dah balik... tggl beberapa org je lagi yg sygkn kedah...hehe tp catat rekod la...sbbnye muslimin agi ramai drpd muslimat... huhu... pg2 2 dlm kul 10 mlm.. kmi gerak ke PEKAN RABU... kt sni xbeli pepun.. juz kami beli kasut...hehe 3 org beli kasut yg sama...wah..sumenye putih..hehe menarikkan..?? mcm 2 skali ukhuwah kami... kui3.. pas habis cuci mata 2.. kami p makan kt bawah Pekan 2.. ana order Nasi Goreng Patayya.. sdp sgt... nk kate lapaq,xdelah sgt.. tp mmg sdp sgt...hihi

Pas2 kami p solat jamaq kt MASJID ZAHIR.... selesai solat..kami b'gambar plak... cantik ukiran masjid 2.. masjid lamela dikatekan..memg menarik.. Pas2... kami derak pula ke MUZIUM PADI... ha... cantik tmpt die... lagi2 kt tgkt atas... ade 1 lukisan besar.
. pas2, gambaq die nmpak real la... isk3.. pandai die lukis.. anugerah Allah tu.. kami pn amikla gambaq... mmg nmpk cam real la... xnmpk cam org melukis pn..hehe Lastly... kami p kenduri umah sahabat ana.. sOfwatul Aufa... Umah die dkt dgn bendang... kami ingat kn bleyla jln kaki.. rupe2nye.. rumah die hujung nun....hohO tp bestla..tgOk bendang hijau je... cantiknye ciptaan Allah.. dgn tiupan angin yg sepoi2 bahase 2...huhu yg peliknye... Sof kate kenduri.. smpai sume ingt ade psg canopy la bagai..upe2nye..kenduri utk kami2 je.. klo utara, jamuan 2 pun dipggl kenduri..haha..mcm2... Selesai makan... sahabat2 yg blik hari tu pn balik... tp ana dgn beberapa org sahabat muslimat tggl beberapa hari agi dirumah SoF...bestt..mcm2 kami buat disana..hehe



Esoknye kami melawat sahabat len kami di sana... Fadhilah namenye...classmate ana.. kui3.. duduk umah die...asyik makan je... kami dtg cam asyik m'habiskan mknan kt umah die je.. mne xnye.. habis 1 pingan...tmbah agi 1 pingan..hehe...dasat x..?? pas2, kami b'gambar agi kt bendang....ish3 yg uniknye kt Umah die.. anak2 buah die mcm 1 MALAYSIA.
ade muke cam cina, India pn ade...ha.. hehe unik btoila.. tp yg paling syok time nk blik 2... mule2 Baba sof antaq kami kt umah 2..pas2, Mama plak jemput Sof nek motor... pas2, sof mai.. bawak 2 motor plak... last2, masing2 da nek moto..kami merempitla..ape agi..haha time tgah trafic light 2.. sume dok pndg kami pelik..sbbnye sumenye pakai tudung labuh..ish3 dgn ade sowg yg xpakai helmetnye..haiih mmg cri maut kami ni.. pdahal sumenye LESEN L baru... gaya cam da ade lesen P je..hehe.. lawakla korg ni...tp mmg bestla.. tp en..dok jejalan 2.. tibe2 kami sesat kt hutan.. rupe2nye tu kt kawasan penangih dadah..huhu nasib bek depa xde time 2.. klo x..memg bukak langkah la kami..hohO tp mmg bahayala anak dara bawak moto merempit cm2.. tp korg jgn xtw.. kt UMKL t. sape yg paling hebat bawak moto.. MUSLIMAT jugak au.. yg hok2 tudung labuh gitu... ha.. kt sne dah jdi p'kare biase dah...bukan luar biase agi..hehe Biarlah kami Ganas pd luaran tp tidak pd dalaman..kelembutan kami hanya layak dipersembahkan kpd Suami kami sahaja..!!! ingt 2...hohO..Malam 2... sahabat saeng ganu balik ganu...huhu tggl ana sorg jela kt umah sOf....tp mmg penatla merempit ptg 2 mengelilingi bendang...indahnye ciptaan Allah... pastu merempit pn dgn sahabat2 ukhuwah fillah.. terase sgt manisnye kenangn itu...huhu Rindunye dgn sahabat2...bila lah kte akan ketemu kembali...??? yeaahh..akan ku tunggu korg di UMKL nanti..insyaAllah..[^^,]

Tengah hari esoknye, ana plak balik KL... best sgt dpt b'kenalan dgn family soff... dgn adik Yam..hehe dgn Mama & Baba...huhu thanks alot sbb sudi mengajak sye tinggal dirumah...iAllah..ade rezeki dtg lagi... kenduri kahwen sof ke..?? mne tau kn..?? t kte bawak geng2 PEARL'10..hehe Bestkan bila kte b'ukhuwah kerna Allah... ditambah lagi dgn Keagungan ILahi dgn pelbagai ciptaannye... manis sgt Cinta Murabbi.... ingt.. jika anda b'cuti jgn pk seronok je ye.. tp nikmati betul2 kebesaran Allah Ta'ala.. kte pasti tidak akan rase sunyi..sbb Allah ade dimana2... Cinta Allah ada sentiase b'sama dgn kite..cume kte kne celik akal dan mata utk sentiasa memikirkannye...Sekian dahulu cerita kali ni.. panjang kan..?? hehe Selamat m'baca...Eh ana t'lupe nk cite time kt Menara Aloq star..xpelah..cite dak2 xmecet..haha =p

By the way...Cogrates kpd sahabat2 yg telah m'dpat result sem4 dgn jayanye... yg kurang b'jaya 2 jgn putus asa ye... pndgla kedepan... rezeki sntiasa ada utk kte... juz b'syukur dgn apa yg ade...okeh..?? ana punye..alhamdulillah..bleyla.. m'capai targetla jugak..hehe ana xkisah pn dpt bape2.. ape yg ana dpt itulah usaha ana selama ni.. apepun, b'syukurla... ha.. xlupe jugak kpd adik2 sem3 yg masih b'ada di UMNP.. teruskan p'juangan anda..jgn sia2kn peluang yg ada di NP 2 ye.. kautla sbnyk mungkin ilmu yg ade... InsyaAllah..kte akan m'jadi org yg b'ilmu...ameennn!!


Jangan Jeles ye....special juz for me from my Mom's...[^^,]

Sahabat yang baik adalah sahabat yang selalu mengingatkan kita kepada Allah…

Hari ini bersahabat, esok kita bersahabat dan selamanya kita bersahabat..

Jika hari esok diri ini tiada lagi di dunia ini…

Kutetap mengharapkan kita bersahabat…

Diri ini mengharapkan kita sama-sama selamat sampai ke sana..

InsyaAllah.. Ukhuwah Fillah Abadan-abada..!

~Wallahu'alam~