Jan 19, 2010

BuZy SaNgaT KeR.....??!


Bismillahirrahmanirrahim....

Alhamdulillah...mari same2 kte memanjatkn setinggi2 kesyukuran kpd Allah s.w.t. dgn limpah kurnianya,masih ade waktu lagi utk aku terus b'kongsi pglmn @ pnduan @ ape-ape je utk dikongsikan b'sama antum semua..dah lame rsenye xb'cerite dlm blog ni..almklumlah..,mase yg t'lalu fit dgn pelbagai keje & a.s.s.i.g.m.e.n.t & bernamij lagi..huhu tp alhamdulillah...Condition yg agak m'bzkan 2 telah dpt dikawal waktu ini..[ayt cam xhape2..] =p

Buzy sgt ke aku ni....???hehe ok jOm check Out On my KaLeNdar...

[sem4=14 weeks]....nOw :

minggu ke10
* hantar assigment kemahiran Hadis
* settle kan Tasawwur 47 sOalan dgn jwpn yg panjang lebar..& Ulum Hadis [minggu dpn hantar terus]
* Giliran aku hiwar b'sama patnerku yg cOmel sgt..hihi
Tarikh : 20 January 10
Hari : RaBu
Perbincangan : bru Malam tadi...hehe [memg cari pasai..adeiih]
* Izaar pun giliran aku juga hari ini..kne ckp tntang artikel kesihatan or pe2 je...tapi aku pilih kesihatan,n maklumatnye bru dpt ptg smlm...t'pakse gi kelas lmbat ckit...huhu asifah ustaz.
* bernamij B.U.M.I. [Bina Ukhuwah Mahasiswa Islam]
Tarikh : 21 January 10 - 23 January 10
Tempat : xingat..=.=
Aktiviti : berkayak,jungle tracking and bla..bla..bla..hihi

minggu ke11
* hantar segala assigment....[mcm langsaikan hutangla plak]..hehe
* minggu hafal hadis agi 20..
* Bernamij kesenian Islam..[insyaAllah]..
* Settle kn segala kerja Multimedia tOk kokO..Nametag,design Banner,SiJil kOko..huhu...Video xwat agi...adehhh...xpe2 ade mse...iA.

minggu ke12
*Tasmi' hadis 20 [hari xkOmpem agi]
*bernamij D.I.N.A.M.I.C.S [aktiviti koko bagi majmuah kami]
Tarikh : 4-6 February 2010
Tempat : Sekolah Menengah Agama Yan,Kedah.

minggu ke13
minggu ni akan mengadakan H.T.U.M. [Hari Terbuka UM]...
akan m'ngadakn pelbagai pertandingan antaranya : Nasyid,bOla sepak..& sebagainya...agk bz jugak la time ni...sbbnye IKHLAS nak bukak gerai...n dgr cite,sem4 nk condact bab2 masak ni..huhu mesti bezz....heee~

minggu ke14
minggu ni,minggu terakhir kuliah....hoooyehhh...[^.^]
time ni rye cina.....tgah konfius Nak balik ke taknak...??? tapi...member [NADZIRULZUHAILI] suh balik...dah lame rsenye xb'sua muka...huhu bagaimana ye mereka skang ni....??insyaAllah..baik2 je..amiin!!!uhibbukunna fillah daiman....=p

wah......mase m'cerumbui aku....xlama lagi,aku akan tinggalkan bumi tarbiyyah ni....sedihnye rse..pejam celik,pejam celik....nk abis da aku kat cni....?? rsenye,bwu cam semalam je masuk UMNP ni..huhu...jelajah 1 kelantan pun xabis agi....bwu 1 tahun lbih aku kt cni....[Muhasabah diri kejab..??] Dah bape bnyk ilmu kte dpt kt cni.....??? sejauh mane istiqomah kte dalam bi'ah solehah...?? adakah hanya disini shja,aku seperti mawar berduri...?? adkah hanya disini shja aku b'pakaian jubah & b'2duh labuh...???? yaAllah,jauhkanlah aku dri p'kara2 yg engkau ingkari. istiqomahknlah aku dlm segala hal,yaAllah...serta lindungilah & peliharalah aku dan sahabat2ku yg lain..dlm menempuh kehidupan yg lebih m'cabar lagi..ameeen!!

Okeh,kalo korang tgah kelamkabuit...korg wat ape ye.....???? xnak kongsi tips2 ke...???kalo ili la kan....contohnye,kalo wat assigment sowg2...seng je nk settle kan...tp klo da assigment wat dlm group ni,susah gak senanye....yela, bler nk bincang 2..kne semua ade...bwu bley bincang..dan almaklumlah,bile dah dinamakan MAHASISWA 2,p'kataan BUZY 2 mmg xpernah lekang dgn Status MAHASISWA skang ni. Bler kte free...shbt kte yg len bz plak...bler kte bz..shbt len free plak..begitulah. Lagi2,bler wt keje last minutes...mane xnye,sibuk dgn program 2,program ni...assigment2 2 tolak ketepi dulu. minggu dpn nak anta,bwu sibuk nak siapkn malam 2...hua3...bler pk2 balik mmg lucula...xpe2...biar lambat asalkan selamat..btol x..??=) sampai ade yg tension,sbbnye assigment bnyk giler la...pening dgn koko la...apelah..mcm2 lagi la...tpi kalo kte wat keje secare sistematik,insyaAllah..xkan tensyen punye.[^^,]

Misalnye,bagi sem4 assigment Tassawur 47 soalan...1 hari,korang kne abiskan 10 soalan...bgitulah hari2 berikutnye...aku tau,takkan dptnye korg nk abiskan semua soklan 2 dlm 1 hari...i2pun,kalo tgn korang kuat xmustahil bukan...?? mane xnye, soalan pendek je...tp jawapan 2,aku ase sehelai kertas [dpn & belakang] bwu jwpn tok soalan pertama...huish dasat gak ustaz wat soalan..hehe xpelah...best pe..ngeh3..

kalo assigment b'kumpulan plak....kalian bahagi2lah keje..."org ni gi cari maklumat kt tenet,pas2 org len plak cari maklumat kat maktabah...mcm 2lah selainye.." pas2,bile da nk dkt anta assigment 2,kumpulkn balik maklumat2 yg da jumpe 2....pas2,bhgi2 kn balik...'org ni type ni,org 2 type 2...' ha...pas2, bler masing2 da siap type...mesti ad sowg 'leader' dlm group antum 2..anta kt die,n die taulah nk wat keje pe...edit2 pe yg ptut ke...ape ke...?ha...cam2lah kalo nk wat keje last minutesla..hohO mengajar plak aku ni..adehh...

Kadg2,kesian sgt dgn sahabat2 sekelas aku....liqo' dgn diowg xbley nk pisahkan...asyik liqo' je memanjang...huhu alhamdulillah, aku xsebuzy mereka...tp pernahlah dlm 1 weeks 2,stat isnin smpai khamis...liqo' je xhenti2...huhu agk penatla jugak....tp da TANGGUNGJAWAB kn..so,la budda an..kne wat gak..hihi kalo dpt patner yg sng bg kerjasama,mudahla kan..?tapi kalo dpt patner yg keok,keje kte pun hampehla kan...hehe tp alhamdulillah,setakat ni keje sumenye ok n patner pun mmg sgt2lah bgi kerjasama..terima kasihla bnyk2 kpd sesape yg pernah keje dgn aku ni.hehe

Kalo kalian rse2 tgah tensen 2...kalian boleh amalkan ayat ini...

حَسبنَا الله وَنِعمَ الوَكِيل
"Cukuplah Allah utk (Menolong) kami, dan Dialah sebaik-baik pengurus (dan terserah kpdnye segala urusan kami)"[surah ali-imran:173]

p/s: Kepada sahabat2 yg sedang m'hadapi peperiksaan tu,kalo2 rase tension nk mngulangkaji ke...??? ape ke...?? tension dgn pelbagai masalah duniawi ke...?? bacalah ayat ini sbnyk yg mungkin sebagai zikir seharian kte..insyaAllah...hati kite akan m'jadi tenang.

Lagi 1,sentiasa amalkan solat sunat dhuha & tahajjud....insyaAllah..jika kite sentiasa amalkan,Allah akan sentiasa m'beri rezeki kpd kte..dan memudahkan sgala urusan kite. Walau kte sesibuk mne sekalipun,curi la 5 minit ke time pagi2 sblm nk p kelas 2..tok buat solat dhuha..ok...? dan istiqomahla dlm setiap apa yg kamu kerjakan..iA.

Okeylah....sekian dlu dari diri yg dhoif ini...sebelum itu,diri ini ingin memohon berjuta kemaafan sekirenye ade diantara kalian pernah terase hati dgn ana ke...?? secare sedar @ pun tidak...mohon maaf sekali lagi. Apa yg buruk dtg dari kesilapan ana sendiri dan apa yg baik adalah dtg
dari Allah s.w.t.
Nyway,arini kena hiwar....doakan ana ye sahabat2....=)

wallahu'alam..=)

2 comments:

Mohamad Khairul Dhamiri said...

memang bz pun..tapi xpe la namakan belajarkan ^_^

Layyinul Harir said...

btol2...heee~