Oct 31, 2009

AccideNt Lagi...hUhu


بسم الله الرحمن الرحيم

Org kata...kalo xpernah accident 2 makna nye xpOwer...persoalannye disini btul ke ape yg org kate 2???hmm...hari ini aku mengalami accident motor langgar van.Lalu aku mengucapkan Alhamdulillah kerana jantungku masih b'nadi.Namun, hatiku tetap merasakan b'salah & gusar kerana aku membawa adikku sekali...Aku merasakan pengalaman ini yg paling tragis dlm hidupku. Sudah banyak kali aku mengalami kemalangan seperti ini tp bgku pegalaman ini yg paling tragis skali, mungkin disbbkn aku menunggang adikku b'sama.

Sebelum b'lakunye tragis itu,ibu ku menyuruh kami pergi beli bahan utk m'buat kek...dalam perjalanan pulang. Terdapat 2 jalan utk ke rumah...aku memilih simpang4 sbb jalan nya straigt je. Time 2 xbanyak sgt kete lalu lalang..tibe2 da sampai kesimpang 2,ade sebuah van lalu..aku xsempat nak brek da langgar..masyaAllah..Adikku menangis kerana kesakitan..huhu

Aku masih keliru apa yg telah berlaku kepadaku sebentar td??namun ku cepat sedar, aku telah mengalami accident...Namun begitu,aku tetap b'syukur kerana Allah memberi dugaan yg ringgan kpdku...adikku hanya mengalami luka yg ringgan dan kepala nya mengalami kebenjolan...Alhamdulillah yaAllah...adikku tidak apa-apa..

Aku balik je rumah..ak m'ceritaka tragis itu kpd ibu ku...ibu marah sangat yg teramat. Aku menahan geram & b'salah didalam hatiku..namun aku tahu i2 hanya dugaan & takdir buatku. Aku redhO & menerima kemarahan ibu itu.

Nabi pernah b'sabda yg bermaksud : setiap kejadian itu pasti ade hikmahnya..janganla engkau sesali pada sesuatu kejadian..kerna itu takdir yg Allah telah tetapkan bgimu..sesungguhnya Allah lebih mengetahui segala-galanya..(wallahu'alam)..

Lalu aku terus mengurung diriku sebentar didalam bilik...
Hatiku menangis mungkin kerna b'salah m'buatkan ibu marah kpdku atau mungkin geram sebab ibu marahkn aku...aku pun tidak tahu...Mungkin ada hikmah disebalik accident td...hmm.. Waktu magrib telah masuk...lalu aku menunaikan solat magrib setelah adikku selesai menunaikan solat magrib...ketika aku b'doa selepas solat...aku menangis penuh kekesalan...hanya Allah yg mengetahui segala-galanya..

Aku rasa b'dosa & b'salah kerna cuai tunggang moto td...& aku b'dosa sgt sbb dah buat ibu dengan abah marah...Aku tidak tahu mcm mana ia boleh t'jadi..tp aku tahu i2 semua ketentuan Ilahi...aku redhO & aku terima dgn hati yg lara....abah ibu maafkan Akak..huhu

Moto abah habis senget aku buat...MasyaAllah b'dosenye aku..huhu
kesian adikku telah benjOl di kepalanya.Al-quran menjadi peneman dikala hatiku mengalami kegusaran...Aku menangis ketika sedang membaca quran namun hatiku dapat menahan tangis...Alhamdulillah,Allah memberi ketabahan kepada ku...

Kelamaan hatiku menjadi tenang...aku langsung tidak marah kat ibu ngn abah...sbb aku tahu itu takdir buat insan yg lemah seperti ku...
Aku terima dgn redO & tawakkal kepada Allah...
syukran yg Allah...Kau sentiasa ade disisiku..Dugaan itu hanya kecil yaAllah...
kau tabahkanlah hatiku dgn segala dugaanmu ini..amiiinn..!

Bagiku,klo kemalangan 2 xb'makna nye kte akan jd lebih pandai menunggang moto..
lepas ni,aku berasa serik nak bawak moto lagi..huhu
Nanti aku nak amik lesen kereta je..aku rase hikmahnya,aku memang xboleh bawak mOto..hmm...

Wallahu'alam...

No comments: