Nov 27, 2009

SaLaM AiDiL AdHa...!

Abah dgn shbt2nya sedg melapah daging..

Hari ini,diMasjid Saidina Ali [Kg. Bandar
Dalam] telah mengadakan korban sebanyak 9 ekor lembu. Yg bermula pd pukul 8 pg td..dan Alhamdulillah..Sume lembu sudah dihabis sembelih pada pukul
9.30 pg td..awal kan???xsempt nak ambik gamba abah tengah sembelih lembu..huhu takpelah..takot plak kne sadung dgn lembu 2 kte nk tgkap die..hihi Sebenarnye penyembelihan lembu ini nak buat pd semalamnya..oleh kerana takut b'tembung dgn solat jumaat,para jemaah masjid mencdgkan buat hari ini sahaja.[^^,]

Teringat plak pd kisah Nabi Ibrahim a.s. yg hendak sembelih anaknya Nabi Ismail a.s. demi utk membuktikan kecintaan beliau kpd Allah s.w.t....sungguh takjub cintanya kpd Allah s.w.t. [alah macam owg b'cinta zaman sekarang ni...sggp b'korban & mngadai nyawa
demi seorg kekasih]hmm...mcm 2lah pegorbanan demi cintanya pd YG MAHA AGUNG..Lalu, Allah menukarkan Anknya itu kpd seekor kibash...yelah..mana taknya,sembelih punya sembelih..Nabi Ismail a.s. tidak ada sedikit luka pun pd lehernya. Ini telah m'buktikan Nabi Ibrahim mencintai Allah dri segala2nya..subhanallah.. Cuba kita tanya pada diri kita sendri...sggupkah kita sembelih anak kita sendri @ sesiapa sahaja yg kita sayang demi utk membuktikan kecintaan kita kepada Ilahi...? Sungguh pelik dunia kita sekarang ini sekirenya ada org cm mcm 2...huhu Moga2 kita sentiasa dibawah
naungan Allah s.w.t. insyaAllah...=)

Semalam..raya kt kg.. Ramai juga saudara yg datang..Mak usu, Mak andak, k.Unggal, Pak Ngah..dan lain2lah.
meriahla jugak bila ramai2 dtg rumah
nenek 2..almaklumlah abah da pasang astro kt kg. 2..hehe Tapi meriah lagi time hari raya adilfitri ari2..wat konvo nk p rumah2 saudara mara yg dok kt kelang,shah alam...hehe
best2..huhu

Anak buah aku [ank k.unggal]..ngee~


My Big Family...~

Kami sekeluarga ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA ADILADHA kpd sesiapa yg mengunjung blog ini..
Kullu am wa antum bikhoir..insyaAllah...=)

4 comments:

armouris said...

info tentang kebaikan cara sembelih Islam kat sini - Kelebihan Menyembelih Binatang

BinTuN AbDuLRaHmaN said...

terimakasih atas information anda itu...=)

Mohamad Khairul Dhamiri said...

Moga kita pun berada dalam cintanya..astro macam2 ada..hehe,nak tahu berapa berat blog anda?kira disini

BinTuN AbDuLRaHmaN said...

insyaAllah dham...ameen...hehe
em da tgok da...tp xtw nk kire cne..?huhu