Nov 5, 2009

Bersediakah Kita Menghadap Ilahi kelak..!

Assalamu'alaikum w.b.t.

Sedih bila aku melihat umat zaman sekarang ni semakin lama semakin terpesOng dengan hasutan dunia yang palsu semata-mata..aku mula memikirkan,apa yang aku nak jawab apabila aku hendak menghadap ilahi ketika dipadang mahshar nanti...? aku tidak boleh lagi berbohong kerna mulut ku tidak boleh lagi berbicara...hanya mata bersuara apa yang aku da pandang,telinga berbicara apa yang aku telah dengar & tubuhku yang berbicara....Ya Allah,sediakah kita semua menghadapi semua ini...? Ingatla...dunia ini hanya sandiwara semata...hanya tiket untuk kita meneruskan kehidupan kita sama ada ke jannah ataupun annar...malahan yang hidup akan dimatikn...dan akan kembali kesisi Allah di hari akhirat kelak...tiada lagi kehidupan didunia yang hanya sandiwara ini bahkan kehidupan di akhiratlah kekal selamanya....Allah itu Maha pengampun bagi segala dOsa besar..."sesungguhnya Allah menyayangi Orang yang sentiasa sujud meminta keampunan kepadanya..." Marilah kita sentiasa memohOn keampunan kepadanya....sesungguhnya Allah itu Maha pengampun lagi Maha penyayang..dan pintu taubat sentiasa terbuka kepada semua hambanya yang ingin bertaubat kepadanya.

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
(Bacaan 40 kali ketika sujud terakhir melakukan solat sunat taubat)

Hanyatilah lirik lagu ini....amatlah besar maknanya dan akan menjadi persoalan di setiap benak fikiran kita "sudah b'sediakah kita menghadapi Ilahi di Akhirat kelak"...sama-sama kita fikirkan & selamat bertadabbur...=)


Rabbani feat Mawi - Saksi

No comments: